I Liceum Ogólnokształcące im. Wojciecha Kętrzyńskiego ul. Traugutta 1, 11-500 Giżycko tel. (87) 428-22-30
|
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 4281 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
|   | LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE kształcenie w zakresie rozszerzonym
- j. polski, historia i WOS - matematyka i fizyka - matematyka i geografia - WOS, geografia, j. angielski - biologia i chemia
|
Nasza szkoła istnieje od 1945 roku, możemy się poszczycić dużymi osiągnięciami w olimpiadach i konkursach.
Od kilku już lat nasza szkoła utrzymuje ścisłą współpracę ze szkołą z Niemiec, z miejscowości Moers. Nasza współpraca zaowocowała wieloma bardzo ciekawymi spotkaniami. Gościliśmy w Polsce naszych przyjaciół z Niemiec, młodzież naszej szkoły spędziła wiele wspaniałych chwil u niemieckich przyjaciół, współnie przeżyliśmy moc niezapomnianych wrażeń.
Uczniowie naszej szkoły chętnie biorą udział w licznych konkursach i olimpiadach, w których osiągają wysokie wyniki, co świadczy o wysokim poziomie nauczania.
Cele i zadania szkoły:
- umożliwia licealistom zdobycie wiedzy i umiejętności niezbędnych do uzyskania świadectwa maturalnego i kontynuowania nauki na uczelniach wyższych
- kształtuje środowisko wychowawcze sprzyjające realizowaniu celów i zasad
określonych w programie wychowawczym szkoły
- sprawuje opiekę nad licealistami odpowiednio do ich potrzeb oraz możliwości liceum,
- umożliwia licealistom wszechstronny rozwój intelektualny i fizyczny
- kształtuje poczucie odpowiedzialności i miłości wobec ojczyzny, narodu i rodziny
- umożliwia rozwijanie zainteresowań licealistów
Nasz absolwent:
- Widzi sens poszukiwania własnej tożsamości,
- Podejmuje trud własnego rozwoju,
- Ma świadomość sensu własnego istnienia,
- Potrafi refleksyjnie ocenić zaistniałe sytuacje, problemy życiowe,
- Widzi sens i potrzebę stawiania sobie i innym wymagań,
- Przyjmuje odpowiednią postawę wobec trudności,
- Ma poczucie własnej godności i wartości,
- Widzi potrzebę konstruowania swoich planów życiowych.
- Ma świadomość swoich zalet i wad;
- Ma poczucie własnej wartości;
- Rozumie potrzeby swoje i innych ludzi;
- Zna swoje prawa i obowiązki, potrafi respektować prawa innych ludzi;
- Dostrzega wpływ innych osób na kształtowanie osobowości i drogi życiowej, potrafi to prawidłowo ocenić;
- Rozumie potrzebę krytycyzmu wzorców proponowanych przez środki masowego przekazu;
- Rozumie potrzebę stałej pracy nad sobą.
Niektóre zadania programu wychowawczego:
- stosowanie niekonwencjonalnych metod integrujących zespół klasowy,
- umożliwienie uczniom pełnienia różnych ról,
- wdrażanie programów rozwijających umiejętności interpersonalne,
- diagnoza atmosfery i relacji panujących w klasie(np. test socjometryczny),
- wyjazdy i wycieczki klasowe,
- udział klasy w pracach społeczności szkolnej i w uroczystościach szkolnych,
- spotkania z ciekawymi ludźmi,
- organizowanie debat, rozmów,
- podtrzymywanie tradycji klasowych i rodzinnych,
- udział w pracach samorządu klasowego i szkolnego,
- udział młodzieży w akcjach o charakterze charytatywnym na rzecz środowiska
szkolnego i lokalnego, a także udział w zadaniach pomocowych na rzecz uczniów mających trudności w nauce,
- udział młodzieży w zajęciach prowadzonych przez pedagoga szkolnego podczas lekcji wychowawczych,
- spotkania tematyczne z rodzicami.
- przygotowanie uczniów do prawidłowego wybrania
kierunku studiów i przyszłego zawodu,
- wyzwalanie aktywności uczniów w kierunku samopoznania i samooceny,
- pomoc uczniom w pogłębianiu wiedzy o interesujących ich zawodach,
- pomoc w rozwijaniu u uczniów własnych uzdolnień poprzez zlecanie zadań i pełnienie funkcji zgodnych z predyspozycjami,
- zapoznanie ze strukturą szkolnictwa.
|
Profilaktyka w szkole
Zadaniem szkolnej profilaktyki jest ochrona młodzieży przed zagrożeniami poprzez działania
wychowawczo - profilaktyczne, a także poprzez reagowanie w sytuacjach rozpoznawania pierwszych
prób podejmowania zachowań ryzykownych.
Program jest opracowany na podstawie diagnozy obszarów problemowych szkoły i dotyczy między
innymi działań prozdrowotnych, współpracy z rodzicami i środowiskiem lokalnym, przeciwdziałania
niepowodzeniom szkolnym oraz zapobiegania uzależnieniom poprzez wzmacnianie czynników
chroniących młodzież tj. rozwijanie zainteresowań uczniów, wspomaganie rozwoju moralnego uczniów,
kształtowanie umiejętności społecznych.
Przeprowadzone badania oraz liczne obserwacje młodzieży wskazują, że wzrasta liczba młodych ludzi
podejmujących rozmaite zachowania ryzykowne. Niosą one ryzyko negatywnych konsekwencji zarówno
dla zdrowia fizycznego i psychicznego jednostki, jak i dla jej otoczenia społecznego. Do najczęstszych
zachowań ryzykownych podejmowanych przez młodzież zalicza się: palenie tytoniu, używanie alkoholu,
próbowanie środków psychoaktywnych. Bardzo częstą przyczyną tych zaburzeń jest niewydolność
wychowawcza i ekonomiczna rodzin, rozpad tradycyjnych więzi emocjonalnych, słaba odporność
psychiczna młodzieży i dorosłych. |
Pełna prezentacja szkoły pojawi się po zatwierdzeniu oferty przedstawionej szkole.
Jeżeli szkoła nie otrzymała oferty, prosimy o kontakt:
zmiany@szkolnictwo.pl
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
TO JEST ROBOCZA PREZENTACJA JEDNOSTKI!
Zapraszamy jednostkę edukacyjną do współpracy.
Wypełnij formularz >>>
Od 20tu lat najpopularniejszy i największy
informator branży edukacyjnej
- przedszkola, szkoły, uczelnie -kolonie, zielone szkoły - inne jednostki
|
OKS www.szkolnictwo.pl e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - ponad 1,5mln użytkowników/mies.
|
Zarejestruj się lub zaloguj, aby mieć pełny dostęp do informatora o szkołach.
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|